ABET ENGINEERING CRITERIA 2000
CRITERIA FOR ACCREDITING ENGINEERING PROGRAMS
Effective for Evaluations During the 2008-2009 Accreditation Cycle
(http://www.abet.org/より2008年7月14日ダウンロード) 抜粋・引用(尚、翻訳は、札野による)
Criterion 3. Program Outcomes
基準3 教育課程の成果
Engineering programs must demonstrate that their students attain the following outcomes:
工学系教育課程は、そのプログラムを修了した者が以下のような能力を有することを実証しなければならない:
- an ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering
数学、科学、工学の知識を応用する能力
- an ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data
実験を計画(設計)・実施し、得られたデータを分析・解釈する能力
- an ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability
経済、環境、社会、政治、倫理、健康、安全、製造可能性、持続可能性などの現実的な制約条件の中で、望まれるニーズを満たすシステムや部品、あるいは工程(プロセス)を設計する能力
- an ability to function on multidisciplinary teams
異なった専門分野を持つ人材から成るチームで貢献できる能力
- an ability to identify, formulate, and solve engineering problems
工学的な問題を発見(同定)し、明確に系統立てて説明し、かつ解決できる能力
- an understanding of professional and ethical responsibility
専門職能を持つ者(プロフェッショナル)としての責任および倫理的な責任についての理解
- an ability to communicate effectively
効果的にコミュニケーションをとることのできる能力
- the broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental and societal context
工学的な解決策が世界的、経済的、環境的、および社会的な文脈の中でもたらす影響を理解することができる幅広い教養
- a recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning
生涯を通して学び続ける必要性を明確に認識すること、およびそれを実行する能力
- a knowledge of contemporary issues
今日的問題についての知識
- an ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.
エンジニアリングの実践に必要なテクニックや技能、および最新の工学上のツールを使うことのできる能力
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Applied Ethics Center for Engineering and Science, Kanazawa Institute of Technology
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